01-03-2014 robbeneiland - Reisverslag uit Genadedal, Zuid-Afrika van Iris Rasing - WaarBenJij.nu 01-03-2014 robbeneiland - Reisverslag uit Genadedal, Zuid-Afrika van Iris Rasing - WaarBenJij.nu

01-03-2014 robbeneiland

Door: Iris Rasing

Blijf op de hoogte en volg Iris

01 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Genadedal

eindelijk de dag dat we naar robbeneiland gingen. ik keek hier erg naar uit omdat Nelson Mandela natuurlijk een groot deel speelt in Zuid-Afrika en hij in die gevangenis heeft gezeten. we konden gelukkig een beetje uitslapen tot 6:45 dus niemand was moe. we moesten eerst twee uur naar Kaapstad rijden en daarna nog naar de boot lopen. je zag gelijk het immens grote verschil tussen arm en rijk omdat we van een dorpje met armoede naar de grote stad gingen. alles was veel luxer in de stad en touristischer. maar ik ben blij dat wij wel het echte Zuid-Afrika meemaken zoals het echt is dus niet alle touristische dingen want daar wonen vaak alleen blanke mensen. Kaapstad is niet te vergelijken met alle plaatsen die we tot nu toe hebben gezien. toen we de boot op mochten liepen we meteen naar het dek en dat was heel erg mooi en best lux. de boottocht naar het eiland was dus heel leuk en het uitzicht was ook heel mooi. het was wel een beetje apart dat je met zo'n boot en ibiza muziek naar een gevangenis gaat met veel treurige geschiedenis. op het eiland gingen we met een bus over het eiland heen en de eindbestemming was de gavangenis waar we de volgende rondleiding kregen. ik verwachte heel veel van de gevangenis maar het viel toch wel tegen omdat het heel kort was en ik weet nu niet echt meer van de gevangenis dan eerst. de man die ons in de gevangenis rondleidde was een ex gevangene maar ik hoopte dat hij veel persoonlijke verhalen zou vertellen die in de gevangenis gebeurde maar dat was niet het geval. ik vond het echt heel erg jammer dat het tegenviel maar alsnog vond ik het bijzonder dat we in nelson mandela's cel zijn geweest en andere cellen hebben gezien. nadat we naar het robbeneiland waren geweest vaarden we terug en gingen we naar het district 6 museum. daar vertelden ze ons over alles wat daar gebeurt was. ik vond dit erg interessant en indrukwekkend. de man die dit vertelde woonde daar ook tijdens de apartheid dus wist veel verhalen te vertellen. ik vond het museum uiteindelijk veel leuker dan robbeneiland omdat ze daar meer dingen vertelden. later hebben we in waterfront in kaapstad gegeten waar we wifi hadden omdat we bij de mac zaten. ik vond het wel fijn om weer wat contact te hebben met familie en vrienden. de dag was erg leuk en ik heb gelukkig nog een lekker kleurtje gekregen :) xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Genadedal

Iris

Actief sinds 12 Aug. 2013
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 6054

Voorgaande reizen:

21 Februari 2014 - 08 Maart 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: