24-02-2014 schooldag - Reisverslag uit Genadedal, Zuid-Afrika van Iris Rasing - WaarBenJij.nu 24-02-2014 schooldag - Reisverslag uit Genadedal, Zuid-Afrika van Iris Rasing - WaarBenJij.nu

24-02-2014 schooldag

Door: Iris Rasing

Blijf op de hoogte en volg Iris

24 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Genadedal

Vandaag gingen we voor het eerst naar school. iedereen was erg moe omdat we om 7 uur moesten vertrekken naar de school. de school was 5 minuten verderop dus daar liepen we met z'n allen heen. ik had er heel veel zin in maar ik vond het wel spannend. het plan van de dag was dat we eerst naar school zouden gaan en daarna nog naar een museum over Genadedal waar ze vertellen over de geschiedenis van Genadedal. ik was erg benieuwd hoe iedereen zou reageren op school. toen we aankwamen werden we naar de grote zaal gebracht waar we werden voorgesteld aan alle leerlingen. nadat we dat hadden gedaan moesten alle leerlingen naar de les en moesten onze buddy's blijven. mijn buddy bleek die dag niet op school te zijn dus moest ik met een ander meisje mee wat ik niet erg vond omdat zij ook heel lief was. we werden met grote ogen aangestaard toen we het klaslokaal binnenkwamen. iedereen was stil en waren erg geinteresseerd in ons. toen ik naast mijn buddy voor die dag ging zitten kwamen er meteen meisjes om mij heen staan en gingen aan mij haar zitten. ik schrok eerst wel een beetje maar later was het meer normaal dat er elke keer wel iemand aan mijn haar zat. meteen de eerste les hadden we een invaller wat betekende dat je alles mocht doen zolang je maar in het lokaal bleef. de volgende les hadden we wel een leraar maar ik had niet het idee dat dat uitmaakte omdat de chaos nog precies hetzelfde was zonder leraar. ik merkte dat leerlingen zich niks aantrokken van de leraren. ik had verwacht dat de leraren heel erg streng zouden zijn en dat er veel regels zouden zijn maar dat was niet zo. er waren een paar leraren die heel erg streng waren maar de rest niet. zo kreeg britt een bordwisser naar het hoofd gegooid door de leraar die eigenlijk voor de jongen naast haar was bedoel. het derde uur hadden we weer geen leraar dus was het weer een les met veel chaos. in de middag hadden we ook een wiskunde les waar je het grote niveau verschil echt kon merken. ze waren daar nog met breuken aan het rekenen en vonden dat heel erg moeilijk. in de pauzes werden we erg aangestaard maar dat had ik ook wel vewacht. ik merkte dat jongens daar weinig respect hebben voor meiden want je bent daar meer een stuk vlees. de jongens zijn erg dominant en als je ze negeer of afwijs worden ze best boos maar de jongens in onze klassen waren heel aardig en gezellig. al met al heb ik van al deze dingen veel geleerd en vond ik de schooldag echt geweldig! wat ik het leukste vind is dat je altijd meteen buiten bent als je uit een lokaal loop. de school is heel anders dan bij ons, veel meer op buiten gericht en dat vond ik leuk om te zien. in de middag na school gingen we nog naar het museum wat ik echt saai vond. daarbij voelde ik me ook echt heel erg slecht dus dat werd me net iets te veel. na het museum ben ik gaan slapen en vanavond deden we een poging om naar het internetcafe te gaan maar die was dicht. later was het tijd om spaghetti te gaan koken. dat was echt heel leuk want iedereen vond het leuk om te koken en dan met de muziek keihard. na deze lange dag ben ik nu echt moe dus ga ik nu slapen...

  • 28 Februari 2014 - 13:25

    Caroline Rasing:

    Hoi Iris,

    dat is smullen die 3 reisverhalen. Erg leuk om te lezen. Vandaag wordt het ook vast een indrukwekkende dag naar Robben eiland. Geniet ervan en als het mogelijk is graag een paar foto's toevoegen.

    Liefs Mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Genadedal

Iris

Actief sinds 12 Aug. 2013
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 6062

Voorgaande reizen:

21 Februari 2014 - 08 Maart 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: